Studenti chtějí do regionu Neveklovsko přivést rodiny s dětmi
14.08.2015
Víkendové turistické balíčky, jednotná propagace atraktivních míst regionu a inovace stávající nabídky služeb. To jsou jen některé z návrhů, které vypracovali studenti Vysoké školy obchodní ve svém projektu s cílem přivést do Neveklovska rodiny s dětmi. Projekt je zatím zpracován pouze teoreticky, zástupci místních institucí jej však mají k dispozici a je připraven do detailu tak, aby bylo možné jej okamžitě realizovat.
Posluchači Vysoké školy obchodní v Praze v rámci studia Managementu v cestovním ruchu již pátým rokem vytvářeli marketingové studie pro rozvoj českého turismu. V letošním roce se zaměřili i na region Neveklovsko. Cílem studentů bylo zhodnotit jeho současnou návštěvnost, nabídku turistických programů, konkurenceschopnost a navrhnout konkrétní projekt pro podporu místního cestovního ruchu.
Připraveno k realizaci
"Studenti provedli důkladnou analýzu silných a slabých stránek regionu, dokonce jej i osobně navštívili, aby se s jeho prostředím seznámili na vlastní kůži. Díky tomu byli schopni poznat a pochopit, co region nabízí, a vytvořit pro něj projekt, který bude aplikovatelný v praxi," říká Ing. Petra Benešová, garant kurzu Případové studie z cestovního ruchu, v rámci kterého projekty vznikají.
Projekt je prozatím pouze teoretickým návrhem, jeho realizace nyní závisí především na organizacích v regionu. "Projekt jsme předložili zástupcům Informačního centra Neveklov a doufáme, že by jim mohl pomoci v propagaci regionu a přilákání turistů. To, jakým způsobem jej využijí, však už záleží na nich," uvedla studentka VŠO a zároveň manažerka projektu Johana Chlápková.
Neveklovsko - neznámá perla Středních Čech
Studenti vyhodnotili Neveklovsko jako oblast s velkým turistickým potenciálem, který v současnosti není plně využit. Poukazují zejména na nebývale široké možnosti volnočasového vyžití především díky mnoha kulturním památkám, blízkosti vodní nádrže Slapy, Lanového parku Slapy, Aquaparku Měřín a výbornému prostředí pro agroturistiku, pěší turistiku, cykloturistiku i pro velmi oblíbený geocaching. Velkou výhodou je také blízkost hlavního města a snadná dopravní dostupnost. Je pouze potřeba na Neveklovsko více upozornit, protože jej mnoho lidí vůbec nezná. Z provedené analýzy každopádně vyplývá, že má silný potenciál zaujmout turisty, kteří hledají destinaci pro své výlety.
Návrhy na vylepšení
Nabídku ubytování a stravování tým studentů vyhodnotil jako dostatečnou. Navrhnul pouze konkrétní inovace, které by mohly podpořit návštěvnost těchto zařízení. Existující turistické trasy Neveklovskem studenti navrhli doplnit informačními tabulemi, které návštěvníky seznámí se zajímavými místy i místní flórou a faunou. Naučný obsah pak doporučili spojit i s aktivitami pro nejmenší. Podporu si dle studentů zaslouží také obec Křečovice, kde se natáčel film "Vesničko má středisková". Navrhli proto vytvoření stezky po stopách natáčení a organizaci společenské akce s vybranými představiteli hereckého obsazení i filmového štábu.
Snad jediným, ale zato podstatným nedostatkem, který studenti ve své analýze zjistili, je absence jednotného propagačního materiálu, který by zahrnoval všechny významné turistické atrakce a památky v Neveklovsku. "Takový nástroj by pomohl nejen návštěvníkům v orientaci v místní nabídce, ale také poskytovatelům služeb v komunikaci," doplňuje Chlápková.
Speciální nabídka pro rodiny
Jádro projektu studenti zaměřili na rodiny s dětmi a to zejména na ty z hlavního města. Na základě analýzy pro ně navrhli čtyři turistické balíčky rozdělené dle věku dětí a délky návštěvy. Balíčky pro děti předškolního věku se zaměřují například na prohlídku Neveklova, spojenou s návštěvou místních farmářských trhů, návštěvu koňské farmy Favory a návštěvu Lanového parku Slapy. Balíčky pro děti ve školním věku počítají kromě návštěvy Lanového parku Slapy a Aquaparku Měřín také s geocachingem v okolní přírodě, prohlídkou zámku v Jablonné, pěší túrou na Neštětickou horu a výletem na kole do Křečovic.
Jako způsob propagace těchto balíčků studenti navrhují umístění informací o nich na webové stránky města Neveklov a na známé turistické portály jako Kudyznudy.cz, Výletník.cz a jim podobné. Dále navrhují vytvoření komplexního tištěného propagačního materiálu, ve kterém by byly všechny čtyři balíčky popsány spolu s mapkou. Tento materiál by byl umístěn v informačních centrech na Neveklovsku a v okolí.
Přínos pro region i pro studenty
Výsledný projekt má samozřejmě pomoci Neveklovsku ke zvýšení návštěvnosti a rozproudění cestovního ruchu. Jeho vypracování však obohatilo také studenty, kteří jej připravili. "Díky projektu jsme poznali nové přátele, naučili jsme se spolupracovat a zjistili jsme, že i v regionu, který není v obecném povědomí příliš známý, může být mnoho zajímavostí a možností pro rozvoj turismu," uvádí Chlápková.
Sdílet:
Fotogalerie: