BenešovDnes.cz
BenešovDnes.cz » Zpravodajství » Zprávy

V Mezně se uskutečnila slavnostní prorážka nového tunelu

14.08.2020
Modernizace čtvrtého tranzitního železničního koridoru v úseku Sudoměřice - Votice postupuje do další fáze. Za účasti vicepremiéra a ministra dopravy Karla Havlíčka a generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody byla dnes 14. 8. slavnostně ukončena prorážka tunelu Mezno.
Foto: mdcr.cz
Ražba 840 metrů dlouhého tunelu začala vloni v září z výjezdového (pražského) portálu. Ražen byl tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou. Ta spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejím následném jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu.

Tunel Mezno je delším ze dvou budovaných na trati Sudoměřice - Votice. Součástí modernizace je i tunel Deboreč s délkou 660 metrů, který byl slavnostně proražen letos v únoru.

"Čtvrtý koridor z Prahy na jih Čech je ukázkou toho, jak vypadá v praxi zrychlování na české železnici. Díky budování dlouhých přeložek s tunely a estakádami můžeme napřimovat koleje, což se pozitivně odráží ve zvyšování traťové rychlosti. Cesta vlakem z Prahy do Českých Budějovic tak potrvá méně než hodinu a půl," říká ministr dopravy Karel Havlíček.

"Trať ze Sudoměřic do Votic bude po dokončení prací vedena téměř v celé délce po přeložce. Díky narovnání oblouků po ní budou vlaky v budoucnu jezdit rychleji než 160 km/h, což je v současnosti maximum na české železnici," popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Modernizace trati Sudoměřice - Votice je jednou z posledních součástí souboru staveb na čtvrtém tranzitním koridoru, který spojuje Německo a Rakousko přes Děčín, Prahu a České Budějovice. Kromě dvou jmenovaných tunelů přibude na dosud jednokolejném úseku druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd. Dokončení projektu se předpokládá v roce 2022.

Trasa, která z velké části vybočí ze stávající stopy, bude o dva kilometry kratší než dosud. Zhotovitelem stavby je společnost OHL ŽS, která realizovala i předešlý úsek Tábor - Sudoměřice se Sudoměřickým tunelem.

Celkové investiční náklady akce s názvem Modernizace trati Sudoměřice - Votice dosahují 6 734 886 294 Kč bez DPH. Žádost o spolufinancování tohoto projektu v rámci Operačního programu Doprava 2014-2020 z Fondu soudržnosti Evropské unie byla předložena Evropské komisi (EK), v současné době probíhá její hodnocení. V případě schválení EK může příspěvek EU činit až 3 966 814 702 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Úsek ze Sudoměřic u Tábora do Votic je součástí čtvrtého tranzitního železničního koridoru, jehož modernizace začala v roce 2005. V současné době jsou již dokončeny ucelené úseky ze Ševětína do Soběslavi, z Doubí u Tábora do Sudoměřic u Tábora, z Votic do Prahy-Hostivaře a také koleje v železničním uzlu České Budějovice. V plném proudu jsou práce v pražském železničním uzlu, kde vzniká čtyřkolejná trať mezi stanicemi Praha-Hostivař a Praha-Vršovice, a na modernizaci úseku ze Soběslavi do Doubí u Tábora. Jako poslední přijde na řadu připravovaná přestavba části koridoru z Nemanic do Ševětína.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
Sdílet: Sdílet na Facebooku Sdílet na X

Fotogalerie:

Další články z rubriky Zprávy

Střední Čechy pouští k vodě novou kampaň. Pomocí dvojsmyslu láká na letní dovolenou u vody

Pod názvem Pustit k vodě dnes představila Středočeská centrála cestovního ruchu nový turistický produkt zaměřený na aktivní pobyt u vody i na vodě ve středních Čechách. Zároveň odstartovala kampaň, jejíž hlavním symbolem jsou růžové brýle a vtipné ...

NHL GLOBAL FAN TOUR: To nejlepší z hokeje již 16. května v Benešově

Mezitímco hvězdy NHL pomalu odehrávají poslední zápasy této sezóny, fanoušci nejprestižnější hokejové ligy světa mohou mít tu pravou zámořskou atmosfé ...

Více než 30 milionů korun míří na podporu malých obcí Středočeského kraje

Radní včera schválili 64 žádostí o dotaci na rozvoj malých obcí do 2000 obyvatel. Největší dotace míří na intenzifikaci ČOV Měšice (1 999 000 Kč). Zám ...

Parním vlakem NTM za císařem a králem Karlem I. Habsburským a za následníkem trůnu Františkem Ferdinandem d´Este

Praha - V sobotu 18. května 2024 vyjede parní vlak Národního technického muzea do Brandýsa nad Labem na "Audienci u císaře Karla I." a v neděli 19. kv ...

Aplikace PID Lítačka představuje unikátní vyhledávač tras nové generace

Aplikaci PID Lítačka pro cestování v Praze a Středočeském kraji využívají každý den stovky tisíc lidí. Představuje tak nepostradatelný nástroj pro kaž ...





Úterý 28.5.2024
Středočeský kraj
Další regiony »






Nastavení cookies | GDPR | O nás, kontakty | Přidat firmu | O regionu | Nabídka našich služeb | Inzerce-Dnes.cz | Práce v ČR | InfoDnes.cz
InfoDnes.cz
Sdružení regionálních portálů

Kraj Vysočina
HavlíčkůvbrodDnes.cz
JihlavaDnes.cz
TřebíčDnes.cz

Liberecký kraj
LiberecDnes.cz

Ústecký kraj
ÚstínadLabemDnes.cz

Plzeňský kraj
PlzeňDnes.cz

Jihočeský kraj
ČeskéBudějoviceDnes.cz

Jihomoravský kraj
BrněnskoDnes.cz

Olomoucký kraj
OlomoucDnes.cz

Zlínský kraj
ZlínDnes.cz

Moravskoslezský kraj
OstravaDnes.cz

Copyright © 1/2009-2024 M+MP spol. s r.o. InfoDnes.cz | Webdesign & webprogramming © PD | RSS InfoDnes